2017. május 9., kedd

Kökény-bodza-szeder, és a többiek

Minden szappan megérdemel egy bejegyzést, de sokaknak nem jut. Legalább is nálam. Sajnos itt tudok időt spórolni, a virtuális világ amúgy is eléggé elvékonyodott az elmúlt 2 évben. Helyette van kert, meg tégla, meg vályog, asztalosok, csiszolás, kaparás, vakarás, gyom, fű, gaz, cserép, favágás, bárányhimlő, és rengeteg logisztika, ami a két kiskorúval amúgy is kijár a kedves szülőknek. Gyakorlatilag széthajtjuk magunkat, és lassan, de biztosan bekúszik az az érzés, hogy nincs értelme a városba ingázni minden nap, jobb lenne helyben megélni, nem rohanni, és nem omlani össze a fáradtsághtól csütörtök estére. Persze a válság ellenére most hétvégén is öntöttem két szappant, a másodikat tegnapelőtt éjfél körül sikerült formába kanalazni. 
Az első egy elképesztően szép, bordós-lilás kökény-bodza-szeder kombináció, melyben a kökényvelő mellett préselt bodzabogyó lé, és szeder por is van. Az illatát a gyümölcsökhöz illően vidám, virágos hangulatú ylang-ylang, narancsvirág és monoi tiare keveréke adja.  
A fagyasztott kökényt egy kis dobozban kaptam. Kis illatos levél nem volt mellétűzve, ebből tudtam, hogy az ismeretlen ismerős nem viccel. Kökényes szappant akar. Jelentem, megtettem, amit tudtam :) A bodzát én préseltem tavaly nyáron, azóta dermedve várta, hogy végre felavassam. Végül kakaóvajon úsztatott, bodzavirág-macerátumos színorgia született. Nagyon bejön. Az illata nem, az a csajoknak lett kikeverve.
A másik kreáció egy iszapos rozmaringos csoda, luffa őrleménnyel. Frissítő, méregtelenítő khaki dörzsi-szappan. Ebben shea vaj is van a kakaóvaj mellett. Rozmaring illata van - ami az egyik kedvencem-, de magát a  növényt nem tettem bele. Tegnap szeleteltem, nagyon egyszerű a megjelenése, igazán természetes hangulata van.
A kecsketej mindkettőből kimaradt, mert 2 hete öntöttem egy full kecsketejes, illatmentes, hideg eljárásos, muffinos verziót.
Pár nap, és fotózok is. Peace!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése