2016. október 5., szerda

Ősz

Nincs szünet, az ősz magával hozza a kellemesen hűvös időt, amely kedvez a belső munkáknak, mind az ember személyiségét, mind a szappanokat illetően. Sok recept-ötlet gyökeret vert a fejemben, és neki is láttam ezek alapos körüljárásának. Egy ideje már nem nagyon olvasom el mások szappan-receptjeit, inkább hagyom, hogy a témakör felépüljön, és receptté érjen bennem. 
Ez egy roppant izgalmas folyamat, aminek a végén egy késztermék áll. Pár óra alatt elkészül, de a tervezés sokszor hetekig is eltart. Az elmúlt hónapokban közel 40 féle szappant önöttem, ami elég sok élményt, és annál több tapasztalatot is adott.   
Jelenleg 8-10 féle szappan "fő" a katlanban az őszi-téli szezonra, amelyek mind valahogy kötődnek az évszakhoz, a hangulathoz. Anno láttam egy dokumentumfilmet Bjork-ről. Azt mondta, hogy általában egy hónapig tart, míg egy dalt elkészít, és az a hónap témája. Valahogy én is így vagyok. Jól esik elmerülni az illatok, gyógynövények világában, részemmé vált ez a tevékenység. 
Alkalmazott művészet, esztétika, sár, föld, víz, levegő, tűz. Játék az anyaggal és az elemekkel.
Nemrég megismertem egy cukrászt, aki elárulta, hogy valójában közgazdász. Szeretettel beszél a munkájáról, nem gyárt, hanem alkot. Az anyagiak helyett az anyaggal foglalkozik. Nagyon jól esnek a kora-őszi intellektuál-fagyizások, ahol végignyaltam az összes izgalmas tejszínes, gyümölcsös finomságot a rózsavizes cseresznyétől a magyarosított créme brulée-ig. Jó volt felfedezni a közös mérföldköveket. Inspirál, ahogy az ízekről, anyagokról beszél. 
Az október azért is nagyon kedves hónap, mert karcosabb, mint a szeptember. Úgy szép, hogy már nem keveredik a nyárral. A hideg egyre hidegebb. A falevelek már valóban sárgák. Napokig esik az eső, és utána valódi öröm egy kis napsütés. Elfogult vagyok, októberben születtem. 
Ezt a hónapot idén az alkotásra használom - úgy érzem, most van itt az ideje - és ha úgy érzem, elég volt, majd megosztom képekben az eredményt. 
Addig kicsit visszavonulok, és rakok még a tűzre.    

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése