2017. január 21., szombat

A vájár asszonya nem stresszes

Kaptam a Krím-félszigetről egy üvegcse verbéna (vasfű) illóolajat, igazi friss illat-orgia. Kellemes citromos nyugtató, stresszoldó, csillapító hatású illóolaj, megfázásra, asztmára. 
Sokáig "kóstolgattam", kerestem a méltó társakat hozzá. 
Frissessége a rozmaring felé terelt. Ez utóbbi élénkítő és antibakteriális hatású, szintén hatásos megfázás, migrén, stresszes állapot esetén. Friss, fás illata van, mely illik a verbéna citrusos illatához.
A keresés itt nem állt meg a geránium is előkerült. 
A geránium avagy rózsamuskátli igazi svájci bicska, stressz, depresszió, ekcéma, visszér, pattanások, baktériumok, gyulladások, narancsbőr, ráncok, hegek ellenszere.  
Az illatok mellett az asztalra került még egy adag elemi gyanta, kecsketej, aktív növényi szénpor, zöld agyag, és a rozmaring gyógyolajam, ami már régóta várt az első bevetésére. 
Szenes szappan kicsit másképp
Közben a pálmazsír kihagyása miatt új receptet szerkesztettem, amiben a megnövelt olívaolaj tartalom mellett szőlőmag olaj is helyet kapott.
A superfat massza kissé sok lett, na meg nagyon hiányzik az a fránya pálmazsír, így lassabban szilárdul meg a szappan, de a "vájár" szappan  hírnevéhez méltó módon szép fekete (szürke) lett.. Az illat kicsit rusztikusan nőiesebb, mint a vájár szappan esetében volt, így ez a "vájár asszonya" nevet kapta. 
Megpróbáltam őket cserépkályha tetején szárítani, ami önmagában elég vicces megoldás, természetesen a szappanok egy kis része alakot váltott (szétfolyt). 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése