2016. június 30., csütörtök

Mézes diószappan

Hetek óta csak firkálok a füzetembe, gyűjtöm az ötleteket, recepteket tervezgetek, de közben nincs időm gyakorlati lépésekre, a feltorlódott szappanokkal is bajban vagyok, jó lenne kicsit rendezni a sorokat. Nem csoda, szezon van. Sok fronton harcolunk a pihenés ellen, de ezzel nem tolakodnék előre. Helyette beszéljenek a tegnapi fotók. 
Mindig is éreztem, hogy van valami erotikus az alkotásban, és annak esztétikai minőségében, de most már semmi kétségem sincs. Szép az ami érdek nélkül tetszik. 
Diólevélből készítettem még tavasszal gyógyolajat, és most, hogy leszűrtem, bekopogtatott a belső kényszer is. Tedd meg!
Elővettem a melegben olvadásnak indult szilárd olajakat/zsírokat, és... nekiláttam megszegni néhány szabályt. 
A "Chai Latte" után ez a második szappan ami szabad ég alatt készült, de ez gyakorlatilag egy fürdőnadrágban, rozéfröccsel, zenei aláfestéssel megtámogatva. Télen ez nem fog menni. 
A HP eljárástól már nem szabadulok, van a ki forrón szereti. A folyadékot erős diólevél tea adja, melyet előre lefagyasztottam, szerencsétlen lúg elég sokat küzdött vele, de langyos se lett. Közben a zsírok hevültek, ránéztem a hőmérőre, kis csend, majd egy lendülettel beleborítottam a lúgos teát a crock pot-ba. A massza sokkot kapott, pár másodperc alatt az egész pudding lett. Kis keverés után csodaszép, egyenletes anyagot kaptam. 
A crock pot végig high level-en ment, megrakják a tüzet ugyebár. Eddig ez nem így volt, de most nem voltak ilyen kérdőjeleim, és ez telitalálat volt. 
Gyakorlatilag 1,5 óra alatt végigfutottunk a fázisokon, teljes gélesedés, és a végén egy újabb sokk, mert a superfat masszát jeges kecsketejjel kevertem el, és jegesen adtam a szétfőzött szappanhoz. Ettől az hirtelen hűlt 10 fokot, és extrém gyorsan elkezdett szilárdulni. 
Persze csoda született megint.   
Jó lesz mindenre, vágott, szúrt, lőtt sebre, bőrgyulladásra, gombára, méregtelenít, és még nyugtat is. Már csak az kell, hogy ne utáljuk nagyon a kakukkfű illatát. 
Én szeretem, szóval biztosan jó kezekbe kerül.    

Superfat massza, dió macerátum, zöld agyag és méz

Egy kis zabliszt

Az első gél-hólyag a tökéletes dió-masszában

Ha teljesen körbegélesedik, lehet keverni. 

Géles szélek elkeverve. 

A ráncos bőrű massza épp kidagad a teknőből. 

Közben a jeges kecsketej dió-olajjal ölelkezik
Mézes diószappan macskával

Diószappan belül mézzel -kívül négyzettel. Kizárólag reál beállítottságúaknak.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése