2016. március 15., kedd

Mézes körömvirág szappan neem olajjal

Anyósom nálunk járt, és nagyon kíváncsi volt, hogyan is készül a szappan. Megmértem a maradék lúgot, és ahhoz igazítottam a receptet. Előre készültem, és tudtam, hogy valami természeteset szeretnék, amiből sok kell. Ami egyszerű, de jó mindenkinek.
Igen, a körömvirág. Amúgy is ideje volt kissé leporolni a korábban összedobott körömvirágos receptet, mert a jónál mindig van jobb. 
Igaz erről a szappanról eddig nem írtam. Ennek ellenére ez egy olyan típus, amit szinte mindenki bátran használhat, mert tele van értékes összetevőkkel, és akinek baj van a bőrével, az előbb-utóbb találkozik vele. 
Ezúttal nem került bele körömvirág tea, ugyanakkor a korábbival nagyobb adag körömvirág olajjal öntöttem nyakon, és ezt megkoronázva neem olajjal indulunk harcba az egészséges bőrért. 

körömvirág szappan
A körömvirág egy nagyszerű növény. Segít bőrgyulladás, visszér, száraz bőr, seb, hegek, narancsbőr, aranyér esetén. Emellett hámosít, nyugtat, regenerál, ránctalanít. 

A méz megköti a nedvességet, feszessé, rugalmassá teszi a bőrt. A száraz bőrt puhítja. Antibakteriális hatású, kiváló pattanások, mitesszerek, sebek kezelésére is. A nedvességet megköti, antioxidáns hatású. Segít akné, ekcéma, bőrgyulladás esetén. 

A neem olaj csodáiról már a natúr kecsketej szappannal kapcsolatban írtam. Az antibakteriális vonalon csatlakozik a projekthez. Igaz, rögtön itt egy tiltás:
"Tilos lázas vagy vírusos betegségben szenvedő gyermeknek adni bármilyen formában! A neem aszpirin típusú összetevőket tartalmaz, és mint az aszpirin, Reye szindrómát okozhat."

A recept: 
550 g kókuszzsír
600 g pálmazsír
350 g hidegen sajtolt napraforgó olaj
700 g olíva olaj
300 g desztillált víz (kicsit ez több, mint feltétlenül kellene, de a méz miatt fontos emelni a folyadék mennyiséget)
482 g kecsketej
307,2 g lúg
sok méz :)
30 g neem olaj
65 g körömvirág olaj
őrölt és egész körömvirág szirmok

És... a fejlődés fenntartható, mert már macerálódik egy újabb adag körömvirág kamillával összeölelkezve, hogy ez a szappan később még jobb lehessen. 


mézes neem-es körömvirágos superfat massza

körömvirág szappantömb


körömvirág szappan


körömvirág szappantömb

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése