2016. március 15., kedd

Szappanöntő forma házilag - MAGNUM születése

Nem lehetek igazi "szappanos" egy óriási öntő-kaloda nélkül. Természetesen az ember ezt maga készíti. A fáskamra mélyéről előástam némi faanyagot, és mindenféle mérés nélkül összedobtam. Azt sem terveztem meg, hogy mekkora szappanokat szeretnék benne. Csiszolással együtt 1,5 óra alatt megvolt. Csapolással és facsavarokkal rögzítettem, semmi extra. Szép nem lett, de várni se kellett rá. Szeletelésre még nem alkalmas, csak egy "sima" 3,5 kg-os massza kiöntésére. Joggal nevezhetjük MAGNUM-nak. 
Ebből kb. 38-42 db 75 g körüli téglaszerű, szögletes kisebb szappant lehet kihozni. 

Ez még a nyers verzió.

Azóta van rajta "fék" is, ha majd a szeletelő funkciót is élesítem.

Eddig két öntésen vagyunk túl. Az egyik zsályás, a másik pedig mézes-körömvirágos lett. A kaloda mondhatni zseniális, mivel nagyon egyenletesen átgélesedik benne a szappan, de nem hevül túl. A zsályás jobban gyöngyözött, de a hűtögetés bevált, és a nagy mennyiség ellenére hamarabb magára lehetett hagyni letakarva, mint egy átlag szilikonos társát.  
A szilikon forma, és gyümölcsleves doboz sem lélegzik így, tehát azoknál könnyebb elrontani a dolgot. 

   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése