2016. április 5., kedd

Mákos fahéjas szappan narancs ágyon

Régóta ül a a vállamon ez a mákos szappan dolog, mondják, hogy kellene, de nem igazán volt hozzá kedvem, mert nem szeretem a dörzsölős szappanokat, így nem is motivált, na meg be kell vallanom, hogy bármily kedvesen tálalják, egyáltalán nem érdekelnek az emberek igényei, és amúgy is nagyon gagyi dolog ez a mákos szappan, minden nyomorult szappanos ezzel kezdi az önmegvalósítást. Ennél csak a narancsos csoki, vagy az "after eight" kommerszebb. Mondom ezt úgy, hogy ez utóbbit csokiban és szappanban is nagyon bírom. Csak hát el van már csépelve.
A szappankészítés kreatív műfaj, akkor is, ha 5 éve volt ez igazán érdekes, és ma már minden sarkon áll egy kreatív hobbiban kiégett háziasszony, aki szappant készít.
Mivel a "megrendelés" kiöli belőlem a lelkesedést, próbálom kitakarni magam elől a megjelenő igényeket, és továbbra is csak a "művészetre" koncentrálni.
Nem szeretnék bazseválni senkivel, meg arról győzködni mindenkit, hogy az én szappanommal kenegesse magát a jól bevált akciós tusfürdője helyett. Szívesen beszélgetek erről a témáról az emberekkel, de nem akarok házalni a nézeteimmel és csak itt megsúgom, hogy ha nagyon őszinte akarok lenni, sajnálom a szappanokat odaadni bárkinek.  
Mindegy, lehet, hogy csak túl fáradt vagyok ahhoz, hogy moderált legyek.
Fontosabb, hogy a hatalmas nagy fiam, Vincent 5 éves lett szombaton (ezúton küldök is neki egy nótát), és a sok lázzal és köhögős, hányós-szülinapi zsíros, borozgatós, ügyeletre kocsikázós, favágós, kialvatlan hétvégét megkoronáztam egy mákos szappannal. Mikor beleszagoltam a mákba, kicsit meg is nyugodtam, mert egy nagyon kellemes, ismerős illat kúszott fel az agyamba. Rögtön összeállt a lényeg. Fahéj és narancs. Élvezet volt összekeverni az illatokat és pár perc múlva már látni, ahogy a mákszemek megadják magukat a sorsnak.
Túlságosan sokat nem problémáztam a részleteken, mégis, valami csoda született. Nagyon masszív, jó állagú, határozott anyag lett. Izzadt a fahéj miatt, kicsit sajnáltam is, de hát ez a dolga. Hűtögetés közben el is méláztam, hogy mekkora szívás, hogy a kecskék nyáron adnak tejet, tehát ez a kecsketej szappan szezon, ugyanakkor a kecsketej miatt a szappan hajlamos a túlmelegedésre, viszont a melegben nehezebb hűteni. Pláne, ha akkora öntőformánk van, ami nagyobb, mint a hűtőszekrény. 
Krisztával elkezdtünk trédelni a pecsétek frontján, és ez nagyon jót tett a mákos kollekciónak.

A muffin mintába csakis Viktor barátom kedvéért öntöttem, önszántamból nem tettem volna. 

Mákos fahéjas szappan

A 2 kg-os, egyszerű recept (5% zsírfelesleggel és 33 % folyadékkal) a következő:

1000 g olívaolaj
550 g pálmazsír
450 g kókuszzsír
660 g folyadék (280g kecsketej, a többi desztillált víz).
278 g NaOH
Superfat: saját fahéj macerátum, narancs és fahéj 100%-os tisztaságú illóolaj, shea vaj és mák.

Ebből majd 3 kg-nyi szappan született. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése