2016. április 18., hétfő

Megtört a jég - levendula szappan cédrussal

Eddig nem készítettem levendula szappant, illetve hazudok, mert igen, de az nem a levendula körül forgott, csak azért kellett, hogy valamivel feldobjam a masszát, de fiatal voltam még :)
Persze a tettes mindig visszatér a tett színhelyére.  
Az őrölt levendula roppant dizájnos, és nagyon kellemes az illata
A nővérem elég konkrét levendula szindrómában szenved, kizárólag levendula szappant készít, csakis családi felhasználásra, kis tasakokra levendulát hímez, majd megtölti azokat - ki gondolná milyen virágokkal-, stb... Elég para, de példaértékű a lelkesedése. Emiatt kerültem a témát, nem akartam feszültséget, meg olyan elavult és unalmas testvéri rivalizálást. 
Megtörve a kínos csendet, az ő szeretettel gondozott, és féltve őrzött levenduláját szereztem meg. Terka mami segített kicsempészni a kamrából egy kis adagot, amit hazavonszolva rögtön "bemaceráltam" némi szőlőmag olajjal. Mahahahaa.
Tudtam, hogy előbb utóbb le kell ülnünk beszélni a dologról. "Figyelj ide, ...a levendula nem csak a tiéd".  
Amúgy nagyon vicces, hogy a levendula virágának kékes - lilás színe miatt az ember fia késztetést érez, hogy valami lila pigmenttel bolondítsa meg a szappanját, de a macerálás segített, hogy elvessem ezt a dolgot. Az olajfürdőben ázó virágszirmok zöldre színezték az olajat, semmi kékség vagy lilaság, ne bohóckodjunk. Meghajlottam a természet akarata előtt. A macerátumba tiszta levendula illóolajat öntöttem, elkevertem, és vártam. 
Közben szemeztem a maradék őrölt levendulával, és vártam tovább.  
A kecsketej napokig dermedt a fagyasztóban, és én csak vártam. 
Az egyik délután nagy levegőt vettem, és szappanná avattam az anyagokat, hogy egy új testbe születve folytathassák útjukat. 
Került bele egy jó adag tiszta cédrus illóolaj is, mert az a kedvencem, és továbbra is önkielégítő szappanász vagyok.  

A levendula nagyon szimpatikus növény, szinte minden illat hű társa, jól keverhető egyéb illóolajakkal. Persze nem csak ezért szeretjük... Hatékony ekcéma, égés, pattanások, sebek, övsömör kezelésében. Antibakteriális, lázcsillapító hatású, jótékony stressz és fejfájás esetén is. 
A cédrusnak fertőtlenítő, rovarűző, gombaölő hatása van, tisztítja a zsíros bőrt, csillapítja a viszketést. Emellett “leföldel”, csillapítja a negatív érzéseket, és pozitív energiával tölt fel.

Az optika itt nem volt olyan fontos, egyszerű, őrölt levendulával teli szappanok születtek. Amint lepecsételem őket, közzé teszem a róluk készült fotókat is. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése