2016. augusztus 15., hétfő

Gyömbéres sörös szappan kurkumával

Sörös szappant készíteni nyáron szentségtörésnek számít, de télig nem akartam várni, akkor már nehezen veszem rá magam a söröspult körüli ólálkodásra. A döntést követően vettem hidegkomlós Dreher-t. Igen, a Coop-ban ez volt a legkülönlegesebb.  
Gyömbéres sörös szappan kurkumával
A sör antioxidáns hatású, az árpának, komlónak, valamint sörélesztőnek köszönhetően különféle B-vitaminokat, és ásványi anyagokat tartalmaz. Az összetevői miatt önmagában sejtmegújító, ránctalanító hatással bír. Ha pedig sör, akkor gyömbér-sör, szóval nem hagyhattam ki ezt a ziccert sem. Annek ellenére vicces ez, hogy bizonyos angolszász vidékeken a ginger beer a kiejtése miatt bizony a homoszexuálisok szlenges gyűjtőneve lett: ginger > ginger beer (gyömbérsör) > queer (homokos). Ezt persze csak akkor olvastam először valahol, mikor már évek óta kértem a kocsmában büszkén gyömbér-sveppsszel a sört. Ezen a ponton már csak egy apró lépésre vagyunk attól, hogy elkezdjünk bénán viccelődni azon a meleg eljáráson, amivel ez a szappan is készült, de lapozzunk inkább.
Szárított, őrölt gyömbért tettem a masszába, mely a sörhöz hasonlóan antioxidáns, gazdag A-, C-, E- és B vitaminokban, továbbá sok magnéziumot, foszfort, káliumot, szilíciumot, nátriumot, vasat, cinket, kalciumot és béta-karotint tartalmaz. Ízületi gyulladásra kifejezetten ajánlott.  
A szappant kurkumával tuningoltam optikailag, nagyon jól megtámogatja a barnás alapszínt, és segít India felé kavarodni, ha véletlenül felrémlene előttünk valami homályos "München" - felirat. A kurkuma méregtelenítő, gyulladásgátló és - ki gondolná - erős antioxidáns hatású. Segít a sejtek megújításában, ránctalanít, fiatalít. 
Illatnak narancs és narancsvirág illóolajakat választottam.  Igazán különleges egyveleg lett. 
Most épp ezt használom, a sör miatt nagyon jól habzik ricinusolaj nélkül is, a kurkuma nem színezi be a bőrt, szóval ez a recept nem sokat fog változni, mert nagyon bejön. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése